Sunday, December 7, 2008

Pulang ke kampung halaman menyambut Raya Haji











Lebih kurang jam 3.10 pagi, bangun tidur dan bersiap-siap untuk balik kampung..dah biasa balik waktu dinihari ni sebab sejuk dan nyaman..jiwa berkobar-kobar kerana dah lama tak pulang ke desa..lebih kurang jam 3.50 pagi, dari Shah Alam,perjalanan dimulakan.Pagi tu, hujan turun renyai2..pulang ikut jalan biasa iaitu Kuala Lipis..banyak kereta yang pulang pada waktu tu..hmmm..lori pun banyak..jalan licin sebab kejap hujan, kejap tak...bawak kereta pun slow2 je..berhenti solat subuh kat Raub..ramai yang berhenti tidur di tepi jalan sebab ngantuk dan letih.Alhamdulillah, pada waktu ni, Allah anugerahkan kami kekuatan dan tenaga. Satu kenangan yang tak dapat dilupakan apabila melalui jalan ni ialah sewaktu melalui tempat umi dan abah serta adik kemalangan di Bukit Tujuh..Namun, bersyukur kerana Allah memanjangkan umur mereka..Alhamdulillah.Lepas tu, kami berhenti makan pagi di Gua Musang lebih kurang jam 8 pagi..ingatkan sempatlah makan pagi kat umah...huhu..windu masakan umi..:) Hujan masih lagi turun..Ah!Macam ngantuklah pulak..best tidur waktu-waktu macam ni..Rasa tak sabar nak sampai umah..penat dan lenguh tu toksah dok cakap la..namun, inilah pengalaman dan 'kemanisan' yang harus dilalui sepanjang menjadi anak perantau...mesti bersyukur dengan jalan yang telah ditetapkan.
Akhirnya...
Pukul 12;30 tengahari semalam baru sampai kampung.. rindunye kat umi dan abah hehee :)
Best menjadi anak perantau...!!!


1 comments:

They Call Me Panjang said...

hehee dah tambah cerita ek :p