Tuesday, December 9, 2008

Hantar Soulmate ke Airport...


Ruang legar airport Pengkalan Chepa...

Salah satu tanda airport yang baru...


Lambang kemegahan airport jugak...wau...

Hmmm...sedih sangat bila hanya dapat beraya sehari sahaja bersama suami tercinta...malam raya kedua dah kena balik ke Shah Alam kerana tuntutan kerja yang tidak mengenal waktu...Namun, mesti menghargai waktu yang telah diluangkan bersama...Ini juga dinamakan pengorbanan...Teringin untuk pulang bersamanya, tetapi ruang waktu yang sedikit ini juga harus digunakan bersama keluarga lebih2 lagi nenek ku yang sudah tua.. itu pun di atas keizinan yang telah diberikan oleh sang suami dan kerana dirinya yang begitu memahami...Ketika diriku di dalam dilema antara keluarga dan dirinya, namun dia pantas memberikanku jalan...Katanya, bila lagi nak cuti dengan keluarga...lepas ni dah tak boleh dah...dah susah nak dapat cuti macam ni...Kampung aku bukannya dekat macam Shah Alam dan Batu Gajah atau Beranang..Sementara nenek aku masih ada, luangkanlah waktu bersamanya walaupun untuk seketika..Nenek, yang kupanggil 'mok'...hmm, telah menjagaku dan adik2 masa kecil bila umi dan abahku pergi mengajar...betapa besarnya pengorbanan seorang nenek...ini juga dinamakan pengorbanan,bukan?

1 comments:

They Call Me Panjang said...

cian dia kena tinggal..