Monday, September 17, 2012

Senyum Dalam Hati

(,-_-,)

Hmm...kekadang sesuatu peristiwa yang berlaku dalam hidup kita sehari-hari...tak mampu diungkapkan dengan kata-kata...Biasanya, kita selalu dengar dan selalu mengalaminya, iaitu apabila sedih dengan sesuatu perkara, kita akan menyimpan kesedihan kita di dalam hati.. Dengan kata lain, malas nak fikir! Kadang-kadang, kita nak luahkan segala masalah kepada seseorang, tapi bila difikirkan semula, lebih baiklah kita berdiam diri sahaja..Kalau nak luah, kan ke kita kena bercerita dari awal lagi kan...Memandangkan kalau bercerita tentu akan membuatkan kita mengingati kedukaan atau kesedihan itu semula, maka lebih baiklah kita pendamkan di dalam hati...Lama-lama masalah akan hilang bersama angin lalu...hmm..

(^_^)

Begitu juga kalau kita gembira... biasanya kita akan kongsikan bersama orang lain... Kita ingin orang lain turut sama merasai kegembiraan yang kita alami...Namun, adakalanya sesuatu peristiwa yang membuatkan kita tersenyum itu, hanya kita yang tahu dan tidak perlu dikongsikan dengan orang lain...ini yang dinamakan 
"SENYUM DALAM HATI.."


Seseorang telah memperkenalkan saya tentang frasa "Senyum dalam hati" ini...Hmm...mengapa dan apa yang telah membuatkan dia tersenyum di dalam hati, tidaklah pula saya ketahui.. Namun, kata-kata ini juga turut membuatkan saya juga senyum dalam hati...Ya, saya akui..memang ada sesetengah perkara tak perlu dikongsikan...hanya perlu senyum sahaja di dalam hati..hanya kita yang tahu sebabnya..

(Ambe pinjam kata-kata ambe di sana, ye..Terima kasih)
(^_^)


0 comments: